Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

poniedziałek, 7 lipca 2014

Kolczyki Pi

W miniony weekend poddałam się częściowej abstynencji komputerowo-internetowej. Nie było również malowania, szlifowania ani klejenia. Nastąpiło zmęczenie materiału i trzeba było odpocząć inaczej, dzięki temu udało mi się wykonać prace ogrodowe, które od miesiąca wołały o interwencję.

Skutkiem mojego decoupage’owego nieróbstwa nie zaprezentuję Wam dzisiaj nic szczególnego. Materiał, który wzięłam do obróbki był raczej mikrych rozmiarów, bo zaledwie 10mm x10 mm, więc sam w sobie nie dał mi zbyt wielu możliwości zaszalenia.

Od kiedy przeczytałam książkę pt. „ Twierdzenie papugi” Denis Guedj, miałam i nadal mam w planach wykorzystanie liczby p (Pi), co nie jest znowu takie dziwne zważywszy na to, iż liczby są bliskie mojemu sercu.

Książkę serdecznie polecam, jeśli czytaliście „ Świat Zofii” Joestin Gaarder to ta również powinna Wam się spodobać, choć nie traktuje o filozofii lecz jest podróżą w zagadnienia matematyki. Powieść trochę sensacyjna i ku mojemu zadowoleniu popularyzuje matematykę i jej historię. Życzę miłej lektury.

Liczba p (Pi) zwana też ludolfiną jest jedną z pierwszych liczb wymiernych odkrytych przez człowieka. Oznacza stosunek długości obwodu koła do jego średnicy.

Wiedzieliście, że liczba p (Pi) ma swoje święto. Dzień ten przypada na 14 marca, nie przypadkowo zresztą, bo jej przybliżoną wartość zapisuje się jako 3,14.


Na cześć liczby p  zrobiłam maleńkie kolczyki w biało-czarnych barwach z transferem tej wspaniałej liczby.

kolczyki wkrętki Pi, transfer


Spodobało Ci się? Zostaw proszę komentarz. Udostępnij dalej! Swoim poleceniem wywołasz mój uśmiech.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz