Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wtorek, 15 kwietnia 2014

Kolczyki wkrętki - Znaki Zodiaku - Ogień


Zrobiłam jakiś czas temu maleńkie kolczyki z symbolami znaków zodiaku, w różnych kształtach i kolorach. Przyznam, że praca była mozolna, bo i wzrok już nie ten, a i ręce nie takie sprawne. Postanowiłam przedstawić je zgodnie z istniejącymi czterema żywiołami, które opisują energię jaka nas otacza.


Już w kulturze helleńskiej wyróżniano cztery kategorie, które służyły do opisu świata. Mianowicie nasz świat tworzą 4 żywioły: woda, ogień, powietrze i ziemia. Starożytny filozof, a także polityk, poeta i lekarz Empedokles tak oto opisywał owe żywioły:

Powietrze jest gorące i wilgotne
Ogień jest gorący i suchy
Woda jest zimna i wilgotna
Ziemia jest zimna i sucha.

Natomiast ojciec medycyny Hipokrates uzależniał zdrowie pacjenta od równowagi czterech humorów: krwi, żółci, śluzu i czarnej żółci. Inna postać ,lekarz Marka Aureliusza – Galen wyodrębnił cztery temperamenty: sangwinik, choleryk, melancholik i flegmatyk.

Żywioły dzielą zodiak na cztery trygony, a każdy z nich składa się z trzech znaków zodiaku.
Dziś Ogień.
Znaki zodiaku należące do tego żywiołu to: Baran, Lew i Strzelec.



Kolczyki wkrętki z symbolem Barana

Baran aktywny i pełen energii, niezależny i temperamentny, a do tego konkretny i praktyczny otrzymał czerwoną oprawę. Kolczyki wykonałam z niewielkiej drewnianej, okrągłej sklejki o średnicy 1,5 cm, pomalowałam na czerwono i zrobiłam transfer znaku barana, brzegi wykończyłam czarną farbą, a całość polakierowałam. Ponieważ są to kolczyki wkrętki, musiałam je jeszcze przykleić do drewienka, dodatkowo posiadają silikonową zatyczkę.

kolczyki wkrętki - znak zodiaku baran




Kolczyki wkrętki z symbolem Lwa

Lew jest odważny, przedsiębiorczy, do tego ambitny i ma silną wolę. Lwie kolczyki, również wkrętki wykonałam w ten sam sposób co poprzednie, lecz na kwadratowej sklejce, nawet kolorystyka pasowała mi ta sama.

kolczyki wkrętki - znak zodiaku lew




Kolczyki z symbolem Strzelca
Strzelec inteligentny, wszechstronny, szlachetny i energiczny, doczekał się barwy niebieskiej z tą różnicą, że kółeczka są jeszcze mniejsze od baranich, mają średnicę 1 cm.

kolczyki wkrętki - znak zodiaku strzelec

kolczyki wkrętki - znak zodiaku strzelec

kolczyki wkrętki - znak zodiaku strzelec

Spodobało Ci się? Zostaw proszę komentarz. Udostępnij dalej! Swoim poleceniem wywołasz mój uśmiech.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz