Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

piątek, 6 czerwca 2014

Skrzynia Pitagorasa

Dość długo nosiłam się z zamiarem zrobienia czegoś matematycznego. Chodziły mi po głowie różne pomysły, od zawiłych, skomplikowanych wzorów po zupełnie trywialne.  W końcu Layla naprowadziła mnie na taki, który zrealizowałam.

Skrzynię Pitagorasa można potraktować z humorem lub niechęcią, ale może też pełnić ona rolę edukacyjną, a przy okazji pomieści  całkiem dużo rzeczy. Tym razem bez lakierowania i nadmiernego ozdabiania. Przekaz jest dość prosty, bo matematyka  nie potrzebuje zbędnych upiększeń.

Dlaczego Skrzynia Pitagorasa? Ano dlatego, że głównym tematem jest słynne Twierdzenie Pitagorasa, którego treść  umieściłam na dwóch dłuższych bokach, w dwóch wersjach, poparte wzorem i dla lepszego zobrazowania odpowiednimi rycinami. Dodatkowo zrobiłam też transfery podobizny słynnego matematyka. Pitagoras nie był taki straszny, jak mu się dobrze przyjrzeć. Nawet jeżeli twierdził, że: „wszystko jest liczbą”.

Drewnianą skrzynię najpierw pobieliłam, aby wydobyć słoje będące naturalną jej ozdobą. Następnie stworzyłam rysunki i napisałam teksty twierdzenia oraz wzory. Kolejnym krokiem było naniesienie tego wszystkiego za pomocą transferu na skrzynię. Dodatkowo wykorzystałam znalezione grafiki, a w celu  wykończenia całości i zabezpieczenia skrzyni użyłam bezbarwnego wosku.


Prezentuje się tak:

drewniana skrzynia Pitagorasa, transfer

drewniana skrzynia Pitagorasa, transfer

drewniana skrzynia Pitagorasa, transfer

drewniana skrzynia Pitagorasa, transfer

drewniana skrzynia Pitagorasa, transfer

drewniana skrzynia Pitagorasa, transfer

drewniana skrzynia Pitagorasa, transfer

drewniana skrzynia Pitagorasa, transfer

drewniana skrzynia Pitagorasa, transfer

drewniana skrzynia Pitagorasa, transfer

drewniana skrzynia Pitagorasa, transfer



I co o niej myślicie?



Spodobało Ci się? Zostaw proszę komentarz. Udostępnij dalej! Swoim poleceniem wywołasz mój uśmiech.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz