Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

środa, 4 czerwca 2014

Muszla Michała Anioła

Przez te wszystkie kamienie i muszle, które Wam przedstawiam zrobiło się u mnie jakoś tak nadmorsko. Dzisiaj za Michałem Aniołem powędrujemy do Włoch.

Któż nie zna fragmentu fresku „ Stworzenie Adama” Michała Anioła, który znajduje się w Kaplicy Sykstyńskiej w Bazylice św. Piotra w Watykanie. Scena przedstawiająca Adama i jego Stwórcę nawiązuje do Księgi Rodzaju ze Starego Testamentu, a centralnym punktem malowidła są dłonie Adama i Boga, który tym prostym gestem przekazuje iskrę życia do palca Adama.

Ten mały fragment fresku przedstawiający wielką tajemnicę stworzenia stał się tematem mojej pracy.  Przy pomocy techniki decoupage umieściłam go na muszli, której nadałam tytuł Muszla Michała Anioła.

muszla, Stworzenie Adama, decoupage

muszla, Stworzenie Adama, decoupage


Mam nadzieję, że Michał Anioł nie przewraca się w grobie widząc jak sobie poczynam z jednym z jego najbardziej znanych dzieł. Ale, jak mu powiem, że nie każdy może sobie pozwolić na obejrzenie oryginału, nawet raz w życiu, może mi wybaczy.

Muszlę Michała Anioła można postawić lub położyć w dowolnym miejscu i podziwiać jedno z najbardziej znanych dzieł sztuki na świecie, i to codziennie, tym samym składając hołd tak wszechstronnemu artyście .

muszla, Stworzenie Adama, decoupage

muszla, Stworzenie Adama, decoupage

muszla, Stworzenie Adama, decoupage

muszla, Stworzenie Adama, decoupage

Przeczytałam w „Historii Malarstwa” wydawnictwa Ibis, że jego ulubionym powiedzeniem było: „Ciągle się uczę”. Może słowa te powinny stać się i moim mottem, bo  zawsze można być lepszym i doskonalszym. W rozwoju końca nie ma.




Spodobało Ci się? Zostaw proszę komentarz. Udostępnij dalej! Swoim poleceniem wywołasz mój uśmiech.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz