Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

czwartek, 27 marca 2014

Wisiorek z lawendą





Lawenda pyszni się kolorem fioletowego błękitu i upaja zapachem. Jest symbolem Prowansji, ale swoją nazwę zawdzięcza Rzymianom, którzy byli miłośnikami lawendowych kąpieli. Ta niewielka roślina ma dość szerokie zastosowanie, można jej użyć jako przyprawy albo zrobić aromatyzowany cukier lub oliwę. Posiada właściwości bakteriobójcze, a także łagodzi stres i napięcie. Moja babcia umieszczała woreczki z suszonymi kwiatami lawendy w bieliźniarce, aby nadać pościeli przyjemny zapach. Ponoć lawendowe krzaczki w ogrodach są skuteczne w odstraszaniu mrówek i ślimaków. Jest również wykorzystywana w produkcji wspaniałych, lawendowych miodów i na szeroką skalę w przemyśle perfumeryjnym i farmaceutycznym.


Ja  znalazłam dla niej ozdobne zastosowanie i zrobiłam delikatny, lawendowy wisiorek. Suszony kwiat lawendy umieściłam w maleńkiej, szklanej buteleczce zamkniętej naturalnym korkiem. Wisiorek ozdobiłam srebrnymi koralikami na naturalnym sznurku i zawiesiłam na srebrnej lince jubilerskiej. Niestety ze względów bezpieczeństwa korek przykleiłam na stałe do buteleczki i nie będzie można radować się jej cudownym aromatem.

wisiorek z lawendą

wisiorek z lawendą

Spodobało Ci się? Zostaw proszę komentarz. Udostępnij dalej! Swoim poleceniem wywołasz mój uśmiech.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz