Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

poniedziałek, 31 marca 2014

Kolczyki Oko Proroka


Podróżując po Turcji parę lat temu pamiętam, że obok wspaniałych zabytków, legendarnych miejsc i cudów natury, które udało mi się zobaczyć, gdziekolwiek nie spojrzałam tam patrzyło na mnie niebieskie „Oko Proroka”. Nie tylko stragany pełne były szklanych wisiorków, kolczyków i bransoletek ozdobionych tym symbolem, ale również lusterka samochodów czy też drzwi wejściowe domów. Kilka razy zostałam obdarowana przez miejscowych sklepikarzy koralikiem z symbolem oka, które przypinali mi do odzieży jako wyraz życzliwości.


Oko Proroka to rodzaj amuletu, który chroni przed złym spojrzeniem, najczęściej wykonany jest z ręcznie formowanego szkła w postaci koncentrycznych okręgów w kolorze granatowym, niebieskim, białym i czarnym. Każdy z tych kolorów ma swoje znaczenie. Kolor granatowy chroni przed nieżyczliwością i symbolizuje tęczówkę podobnie jak niebieski, który dodaje siły. Biały to białko oka, którego zadaniem jest ustrzec przez zauroczeniem, natomiast czarny oznacza źrenicę i stanowi rodzaj łącznika pomiędzy mocami pozostałych kolorów. Jeśli się dobrze zastanowić to każda kultura ma swoje talizmany chroniące przed złem: podkowy miały przynosić szczęście – zawieszano je w domach lub noszono ze sobą, a czosnek chronić przed urokami, wampirami i złymi mocami. W Turcji natomiast najpopularniejszym talizmanem jest Oko Proroka.

Koraliki z symbolem Oka Proroka, które przywiozłam z mojej podróży do Turcji są teraz pięknym uzupełnieniem wykonanych przez mnie kolczyków, które nazwałam kolczyki Oko Proroka. Zamknięte w małych, szklanych buteleczkach  spoglądają na nas z każdej strony, czy mają w sobie magiczną moc tajemniczego Oka przekonajcie się same.
Kolczyki Oko Proroka

Kolczyki Oko Proroka

Kolczyki Oko Proroka

Spodobało Ci się? Zostaw proszę komentarz. Udostępnij dalej! Swoim poleceniem wywołasz mój uśmiech.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz